ergon allroad core 001

Ultra nie jedzie się dupą a głową!” – Taką refleksją ostatnio podzielił się Michał Śmieszek z kolegą, który skarżył się na tą pierwszą, po kolejnych 3 dniach jazdy trasą R10. Ja się z tym zgadzam! Choć jeśli dobrym siodłem można JEJ ulżyć - to trzeba próbować. Tak jak ja tytułowym Sr Allroad Core Comp marki Ergon.

Artur Drzymkowski

 Z tezą Michała z pewnością zgodzi się wielu kolarzy długodystansowych. Każdy rowerzysta, który osiąga swoje kolejne rekordowe dystanse, wcześniej czy później będzie szukał remedium na ból tyłka. Rozwiązań tego palącego (niejednokrotnie) problemu, jest kilka, a nawet mnóstwo, jeśli spytacie w intrenecie. Podejmując się testu tytułowego Ergon SR Allroad Core, chcemy sprawdzić, w jakich warunkach będzie się u nas sprawdzało. Przez najbliższe klika miesięcy, będziemy ujeżdżali dwa (męskie=MEN) modele Pro i Comp, różniące się materiałami, z którego wykonane zostały szyny oraz skorupy.

ergon allroad core 002

Na pierwszy rzut oka SR Allroad Core wygląda jak klasyczne siodło

ergon allroad core 003

Według projektantów Ergona, SR Allroad jest w 100% siodłem sportowym, dzięki któremu będziemy w stanie pokonywać asfalt równie łatwo, jak utwardzoną drogę gruntową. Idealnie dostosowana do współczesnego kolarstwa szosowego technologia CORE HD®  łączy w sobie ergonomię i komfort podczas dynamicznej jazdy na rowerze. Dzięki innowacyjnej konstrukcji siodełka SR Allroad Core wstrząsy i wibracje na drodze są w pełni tłumione, drętwienie w okolicy krocza jest złagodzone, a nacisk na siodełko znacznie zmniejszony. Pozostaje tylko przyjemność z jazdy rowerem, niezależnie od wybranej trasy.

 

Ergon SR Allroad Core Comp - pierwsze wrażenia

Jak przystało na siodło sportowe, Allroad nie jest pluszową kanapą, ale do typowej wylajtowanej deski jest mu w tej kwestii daleko. Pręty nie są wysokie, a pokrycie z microfibry średnio śliskie. Kolorystycznie opisane zostało jako czarno-szare - nic dodać nic ująć :) Logotypy producenta są czytelne, acz nienachalne. Ogólne wrażenie typowe jak dla wszystkich produktów Ergona, z którymi miałem do czynienia - wysoka jakość wykonania i dbałość o szczegóły.

ergon allroad core 004

 SR Allroad Core Pro, rozmiar M/L, o karbonowej skorupie i prętach TiNox - masa 246 g

ergon allroad core 004

Wersja Comp, również w rozmiarze M/L, o skorupie z nylonowego kompozytu i prętach CroMo - masa 271g

 

Specyfikacja

 SR ALLROAD CORE PRO MEN

 SR ALLROAD CORE COMP MEN

  • Rozmiary:
    • S/M Rozstaw guzów kulszowych 9-12 cm
    • M/L: rozstaw guzów kulszowych 12-16 cm
  • Maksymalna masa użytkownika: 100 kg 
  • Nazwa: SR = Saddle Roadbike
  • Rdzeń: BASF Infinergy® (E-TPU / pianka o zamkniętych komórkach)
  • Skorupa: Włókno węglowe
  • Pręty: TiNox
  • Pokrycie: Microfibra
  • Wypełnienie: Ortopedyczna, komfortowa pianka
  • Rozmiary:
    • S/M Rozstaw guzów kulszowych 9-12 cm
    • M/L: rozstaw guzów kulszowych 12-16 cm
  • Maksymalna masa użytkownika: 120 kg 
  • Nazwa: SR = Saddle Roadbike
  • Rdzeń: BASF Infinergy® (E-TPU / pianka o zamkniętych komórkach)
  • Skorupa: Kompozyt nylonowy
  • Pręty: CroMo
  • Pokrycie: Microfibra
  • Wypełnienie: Ortopedyczna, komfortowa pianka
Cena: 749,90 Cena: 659,90

Tyle zapewnień. Czy nasze tyłki potwierdzą powyższe zapewnienia? Zobaczymy! Zanim jednak wydamy pełny werdykt, to sukcesywnie, na naszym socjałach, będziemy Was informować o postępie działań testowych. 

Moja pierwsza jazda testowa w wielkim skrócie wyglądała tak:

Siodła otrzymaliśmy do testu od oficjalnego dystrybutora marki Ergon w Polsce, firmy Bikeman

bikeman max

 

Jakie siodło rowerowe wybrać? Test siodełka rowerowego, siodełko rowerowe na długie dystanse