Opony i dętki
Sędzia i szef to wbrew pozorom nie zapowiedź spin-offu serialu „Gliniarz i prokurator”, a para interesujących opon spod znaku amerykańskiego WTB. Sprawdziliśmy czy nazwy zobowiązują i czy rzeczywiście dzielą i rządzą na rowerowych szlakach.
Michał Bińczak / Bartosz Bidas
Wilderness Trail Bikes (WTB) projektuje bardzo solidne opony, przede wszystkim dla potrzeb enduro, downhill i trail. Czasami jednak udaje im się zaimplementować sprawdzony w boju pomysł dla potrzeb ściganckiego XC. Oczywiście wcześniej gumy zostają odchudzone celem maksymalizacji prędkości i wydajności przy jednoczesnym zachowaniu prawidłowej trakcji.
Tadeusz Pietrzak
Na początku tego sezonu do długodystansowego testu otrzymałem opony marki Vredestein - Black Panther. Produkty tej firmy jakoś nigdy nie miały okazji gościć w moim rowerze. Co prawda teamowi koledzy mieli już okazję testować "pantery" ale były to gumy w "średnim" rozmiarze 650B. Tym razem jednak pod naszą redakcyjną strzechę zawitał osobnik z kociej rodziny w rozmiarze 29er.
Tadeusz Pietrzak
Lato nas w tym roku nie rozpieszczało, za oknem więcej deszczowych niż słonecznych dni. Nastroje są już raczej jesienne. Niektóre z moich ulubionych tras rowerowych zamieniły się w błotniste, trudne do przejechania ścieżki, po których ciężko jest przejechać kołami obutymi w semi slicki. W poszukiwaniu jakiegoś antidotum na te śliskie niespodzianki, z kartonu wyciągnąłem gumy WTB Ranger TCS Light/Fast Rolling w rozmiarze 2.0, które producent określił mianem uniwersalne. Czy podołały panującej aurze? Zapraszam do przeczytania testu.
Tadeusz Pietrzak
Z paczki opon udostępnionych Nam do testów, wylosowałem model Fluid. Solidny kawał gumy w szerokości 2,35", wyposażony w wyrazisty bieżnik. "Akurat na sezon jesień-zima ...", pomyślałem sobie :) Czy pomyślałem dobrze czy nie - przekonajcie się dalej.
Artur Drzymkowski
WTB Nano Raptor jest pierwszą 29-calową oponą przeznaczoną dla rowerów górskich. Zaprojektował ją w 1999 roku współwłaściciel a jednocześnie główny projektant firmy WTB Mark Slate. Aż trudno w to uwierzyć, że od jej powstania minęło już 18 lat. Przez ten czas wiele opon dokonało już swojego żywota i odeszło w niepamięć, a ona nadal jest z nami i obraca się w niejednym rowerze. Zapraszam do lektury testu opony legendy, która przyczyniła się do rozpoczęcia wielkokołowej rewolucji.
Tadeusz Pietrzak
Vee Tire, a co to jest? Jakiś azjatycki chłam, nie warto nawet się nad tym pochylać. Pewno ciężkie i plastikowe, ale testować przecież trzeba wszystko, co się nawinie. Poza tym czasami można się nieźle zdziwić. Czy tym razem?
Mateusz Nabiałczyk
Duro Tires to międzynarodowy koncern, który powstał w 1945 roku. Ten azjatycki brand produkuje pełne spektrum opon, począwszy od samochodowych, poprzez motocyklowe, ciężarowe oraz rowerowe. Te ostatnie stanowią prawdopodobnie jedynie ułamek całej produkcji, choć katalog dostępnych modeli jest całkiem spory. Kilka lat temu mieliśmy okazję testować model Duro Miner 29, który ujął nas wtedy trakcją, wytrzymałością a przede wszystkim bardzo atrakcyjną ceną. Zachęcony tym pozytywnym doświadczeniem postanowiłem przetestować kolejną gumę ze stajni Duro, model Cypher DB-1078.
Tadeusz Pietrzak
Najważniejsze prawa pracy:"1.Szef ma zawsze rację! 2.Jeśli szef nie ma racji, patrz punkt pierwszy, 3. Szanuj Szefa swego, bo możesz mieć gorszego!" No właśnie...a co w przypadku kiedy szefów masz dwóch, i do tego kręcą się między nogami? Masakra....
Michał Śmieszek