Opony i dętki
WTB Nano Raptor jest pierwszą 29-calową oponą przeznaczoną dla rowerów górskich. Zaprojektował ją w 1999 roku współwłaściciel a jednocześnie główny projektant firmy WTB Mark Slate. Aż trudno w to uwierzyć, że od jej powstania minęło już 18 lat. Przez ten czas wiele opon dokonało już swojego żywota i odeszło w niepamięć, a ona nadal jest z nami i obraca się w niejednym rowerze. Zapraszam do lektury testu opony legendy, która przyczyniła się do rozpoczęcia wielkokołowej rewolucji.
Tadeusz Pietrzak
Vee Tire, a co to jest? Jakiś azjatycki chłam, nie warto nawet się nad tym pochylać. Pewno ciężkie i plastikowe, ale testować przecież trzeba wszystko, co się nawinie. Poza tym czasami można się nieźle zdziwić. Czy tym razem?
Mateusz Nabiałczyk
Duro Tires to międzynarodowy koncern, który powstał w 1945 roku. Ten azjatycki brand produkuje pełne spektrum opon, począwszy od samochodowych, poprzez motocyklowe, ciężarowe oraz rowerowe. Te ostatnie stanowią prawdopodobnie jedynie ułamek całej produkcji, choć katalog dostępnych modeli jest całkiem spory. Kilka lat temu mieliśmy okazję testować model Duro Miner 29, który ujął nas wtedy trakcją, wytrzymałością a przede wszystkim bardzo atrakcyjną ceną. Zachęcony tym pozytywnym doświadczeniem postanowiłem przetestować kolejną gumę ze stajni Duro, model Cypher DB-1078.
Tadeusz Pietrzak
Najważniejsze prawa pracy:"1.Szef ma zawsze rację! 2.Jeśli szef nie ma racji, patrz punkt pierwszy, 3. Szanuj Szefa swego, bo możesz mieć gorszego!" No właśnie...a co w przypadku kiedy szefów masz dwóch, i do tego kręcą się między nogami? Masakra....
Michał Śmieszek
Opony Kenda, to dziś synonim wysokiej klasy w relatywnie przystępnej cenie. Przede wszystkim, to synonim innowacyjności połączonej z efektywnością, czego dowodem jest cała linia opon 29. Czy najnowszy Honey Badger potwierdza tą regułę? Zaraz się wszystko okaże..
Michał Śmieszek
W okresie letnim, gdy sezon w pełni, testowałem kilka modeli szybkich opon. Zgodnie z wszelkimi prawami natury po lecie nadeszła jesień, a wraz z nią pojawiło się błoto. Trzeba było pomyśleć o zastąpieniu szybkości czymś dającym większą gwarancję bezbolesnego przejazdu przez błotne sekcje. Pojawiła się okazja przetestowania opon Rubena V95 Charybdis, którego to zadania podjąłem się bez zastanowienia.
Piotr Wrotek
Z początkiem sezonu dostaliśmy do długodystansowego testu, potężny zestaw opon marki Vredestein. Cztery komplety o dość zróżnicowanych cechach, które są w stanie zaspokoić wszystkie warunki atmosferyczne, jakie w Naszej szerokości geograficznej jesteśmy w stanie napotkać.
Czytaj więcej: Test opon Vredestein (kolekcja wiosna / lato / złota jesień) 1/2
Poszukiwania odpowiedniej opony to dla wielu wyprawa po Święty Graal. W teorii taki laczek musi być względnie tani, lekki, trwały, superprzyczepny + tysiąc innych równie ważnych właściwości. W "realu" jednak nie da się pogodzić tych wszystkich cech, ale można iść na kompromis. Być może będzie nim czeski kapeć Rubena Kratos 29
Michał Śmieszek
W sezonie 2014 dzieliliśmy się już z Wami naszymi doświadczeniami z oponami Vee Rubber. Zarówno odczucia Michała, który testował model Trail Taker, jak i moje po przejechaniu kilku ładnych kilometrów na "16" VRB 336, były jak najbardziej pozytywne. Nasze tyłki chciały jednak więcej. O naszych testach kolejnego modelu tajskiego producenta kilka słów poniżej.
Piotr Wrotek
Kilka dni temu opublikowaliśmy wyniki testu opony Vee Rubber TRAIL TAKER 29. Podczas gdy Michał testował uniwersalnego Taker’a, na moich obręczach pojawił się znacznie mniej uniwersalny i szybszy model od tajskiego producenta. W dzisiejszym odcinku podzielę się z Wami moimi odczuciami na temat szybkiej, jak ekspres Warszawa – Poznań, gorącej szesnastki.
Piotr Wrotek