soc2011-dt-swiss-carbon-crown-fork-prototype01

DT Swiss przedstawił swój nowy, rewelacyjnie lekki widelec XM720 29er. W wersji na szybkozamykacz szwajcarskie cudeńko waży ledwie 1652g i jest lżejsze o 70g od Reby XX29 i o 230g od Float29, co stawia go w czołówce wyścigu po złote piórko. Wygląda na to, że producenci idą na całość również w segmencie wielkokołowym.

Piotr Makowski

Nowy widelec Dt Swiss oparto na aluminium (góra) i magnezie (dolne golenie). XMM720 wykorzystuje znany i doceniony przez zawodników system tłumienia Twinshot. Dla przypomnienia, "Twinshot" to cytując przedstawiciela DT Swiss "BMW sport mode" w systemach amortyzacji rowerowej. Został zaprojektowany przy ścisłej współpracy zawodników, między innymi samego Thomasa Frsischknechta. Twinshot oferuje dwa tryby pracy. W pełni otwarty do normalnej jazdy i zredukowany - do podjazdów. W każdym z obu trybów użytkownik będzie mógł zmieniać odbicie i kompresję podczas jazdy. Czym się różnią? W trybie otwartym widelec będzie wykorzystywał cały dostępny skok 100 – 120mm. W trybie „wspinaczkowym” będzie on zredukowany o 30 procent włącznie ze zmianą charakterystyki pracy - nastąpi wyczuwalne utwardzenie powietrznej sprężyny. Blokada skoku ma działać w obu trybach pracy. Do innych widocznych gołym okiem atrakcji zaliczyć można miły gadżet w postaci zintegrowanego mocowania przewodu blokady skoku, co ma wprowadzić nieco porządku na froncie naszych rowerów. 

twinshot-610 (1)

Widelec ma być dostępny w wersji zarówno do sterów standardowych jak również skośnych (taperowanych). Oczywiście producent nie zapomniał o najnowszym rozwiązaniu mocowania przedniego koła - otrzymamy opcję na 15mm oś. Nowa zabawka w sprzedaży powinna pokazać się pod koniec roku. Cena około 850 dolarów.

P.S Jako że karbon jest w modzie, a Dt Swiss ma już spore doświadczenie na tym poletku, możemy spodziewać się wersji z karbonową koroną i taperowaną węglową sterówką. Obecnie ta część jest jeszcze zdecydowanie fazie projektowej i pokazano ją na sztućcu 26 calowym, ale z bardzo dużym prawdopodobieństwem Szwajcarzy przeniosą ją także pod "wielkokołowe strzechy". Różnica wagi w stosunku do aluminium to aż 100g, więc taka migracja spowoduje zdobycie palmy pierwszeństwa w wagowym wyścigu.

soc2011-dt-swiss-xmm720-29er-suspension-fork01soc2011-dt-swiss-carbon-crown-fork-prototype03

soc2011-dt-swiss-carbon-crown-fork-prototype02soc2011-dt-swiss-xmm720-29er-suspension-fork04

soc2011-dt-swiss-xmm720-29er-suspension-fork03

soc2011-dt-swiss-xmm720-29er-suspension-fork02

soc2011-dt-swiss-carbon-crown-fork-prototype01

(fot. www.bikerumour.com)